Kåringen fandt sted torsdag den 14. juni på DLF - Dagligvareleverandørernes årlige netværkstræf, som i år blev afholdt på Comwell Kolding.
Om de nominerede skriver Nielsen:
Alle 4 produkter har opnået betydelige markedsandele i deres kategorier, som i samme periode voksede. Men den mest bemærkelsesværdige lancering var altså Innocent Kids Smoothies, som løb af med prisen og æren af at komme med i rækken af stærke mærkevarer, som Nielsen gennem de sidste 11 år har uddelt prisen til."
![]() |
Om vinderen - Innocent:
"Samtidig med at Innocent Kids produkterne har klaret sig flot, hvad angår målbare facts, synes vi hos Nielsen, at Innocent har fortjent opmærksomhed for deres nytænkning inden for kategorien ved at komme med et velsmagende og sundt alternativ til andre – sukkerholdige – produkter til børn. Produktet indeholder ikke tilsat sukker eller tilsætningsstoffer, og samtidig kan en smoothie erstatte en af anbefalede stykker frugt, som vi alle – inkl. børn – bør indtage hver dag.Innocent Kids Smoothie har siden sin lancering i foråret 2011 opnået en markedsandel på 27% (i perioden 23. april – 20. maj 2012), og samtidig er smoothie-kategorien vokset med 26% i det seneste rullende år i forhold til tilsvarende periode året før."
